[O1] Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

    jak mi sie uda to w weekend sprawdzę, muszę tylko dojść do ładu z VCDS na swoim lapku.
    w razie co spisze te wartości i napiszę do Ciebie na PW. Aż tak się na tym nie znam więc przyda mi się pomoc
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Silnik 1.9TDI AHF się bardzo wolno nagrzewa

    Mam problem z swoją O1 1.9TDI AHF.

    Po wymianie wszystkich opasek i sprawdzeniu węży (problem opisany w temacie http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=84619) silnik się bardzo nagrzewa.
    Mianowicie wczoraj przy temperaturze około 1 stopnia dopiero po 25km osiągnął temperaturę około 75stopni, a po około 60km osiągnął około 90stopni, z tym że przy włączeniu ogrzewania na maxa temperatura zaczęła drastycznie spadać. Tylko przy ustawionym climatronicu na 19 stopni utrzymywało się 90 stopni. Dziś przy jeździe około 9km w mieście na 1 i 2 biegów osiągnął ledwo 60 stopni.

    Przy tym zaznaczam, że ogrzewanie działa normalnie i już po kilku minutach dmucha ciepłem, Termostat był wymieniony 5 tys km na wahlera. Płyn jest w normie. Natomiast węże które rozkręcałem są miękkie oraz ich temperatura nie jest za wysoka, można je śmiało złapać po nawet 9km w mieście.

    Co to może być? Czy układ się zapowietrzył? Czy może w tych rurkach i tym plastikowym kolanku jest jakiś czujnik i ja go uszkodziłem? Bo jeszcze nigdy tak długo silnik się nie nagrzewał. Dawniej po 6-8km osiągał temperaturę roboczą.
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • samtech84
      Elegance
      • 2008
      • 988
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Układ sam się odpowietrza. Ja bym podejrzewał termostat.

      Proponuję wymianę termostatu na ori z ASO, Behr, jeśli po taniości to Vernet. Te nowo produkowane termostaty wahlera nie do końca pasują, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia.

      Komentarz

      • majuDJ
        Rider
        • 2012
        • 464

        #4
        Zamieszczone przez samtech84
        Układ sam się odpowietrza. Ja bym podejrzewał termostat.

        Proponuję wymianę termostatu na ori z ASO, Behr, jeśli po taniości to Vernet. Te nowo produkowane termostaty wahlera nie do końca pasują, a ich jakość pozostawia wiele do życzenia.
        Ale to stało się nagle, po demontażu tych węży. Termostat wahlera działa dobrze przez 5 tys km. Nawet przed wymianą termostatu, jak jeszcze jeździłem na starym to silnik bez problemu się nagrzewał tylko temperatura była max 80 stopni.
        http://www.euromove.pl

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          pytanie czy przy wymianie termostatu wymieniałeś również płyn może już jest do wymiany a termostat najlepiej przed włożeniem sprawdź wkładając go do wody i podgrzewaj i zobacz przy jakiej temp się otwiera w ręce mając termometr handlowy z termostatami różnie bywa a płyn chłodniczy traci swoje własności po kilku latach jeśli go nie wymieniałeś i nie masz pewności kto co wlewał to różnie później może być

          Komentarz

          • majuDJ
            Rider
            • 2012
            • 464

            #6
            Zamieszczone przez krisoctav
            pytanie czy przy wymianie termostatu wymieniałeś również płyn może już jest do wymiany a termostat najlepiej przed włożeniem sprawdź wkładając go do wody i podgrzewaj i zobacz przy jakiej temp się otwiera w ręce mając termometr handlowy z termostatami różnie bywa a płyn chłodniczy traci swoje własności po kilku latach jeśli go nie wymieniałeś i nie masz pewności kto co wlewał to różnie później może być
            Płyn wymieniony pół roku temu na nowy G13 z ASO, Termostat działał przez około 5 tys km, aż do zdjęcia tych węży i zmiany opasek.
            http://www.euromove.pl

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              jeśli tak to chyba zbieg okoliczności że w tym momencie być może szlag trafił termostat jak nie wymienisz nie będziesz miał pewności a to jest tylko rzecz która może się popsuć w najmniej oczekiwanej sytuacji tak jak czujnik temperatury który niby nie ma prawa się zepsuć a już 3 wymieniłem

              Komentarz

              • majuDJ
                Rider
                • 2012
                • 464

                #8
                To może czujnik temp. Sprawdzi to vagiem? Termostat wymienię teraz na ori z ASO.
                http://www.euromove.pl

                Komentarz

                • kornat
                  Rider
                  • 2007
                  • 578

                  #9
                  Czujnik sprawdzisz:
                  - Engine grupa 007
                  - Instruments grupa 003
                  temp. powinny się mniej/więcej pokrywać (różnica do 5*C).

                  Komentarz

                  • krisoctav
                    Rider
                    • 2008
                    • 417

                    #10
                    kornat popieram różnica max na czujniku 5 stopni u mnie najpierw było poprawnie a później 15 aż doszło do 100 procent efekt odpalanie jak w czołgu nieprzepalone paliwo zła dawka paliwa no i spalanie wyższe ale to w benzynie było jak będzie wymieniał to polecam febi bo taki mam na razie i jest git a co do termostatu to porządny sklep poszukaj z częściami do vw skoda i niech ci doradzą a Aso niekoniecznie bo cenę ci wywalą z kosmosu wg etki koło 109 pln a tu masz przykład z sieci ori

                    różnica 100 procent przebitki zdecyduj sam

                    Komentarz

                    • majuDJ
                      Rider
                      • 2012
                      • 464

                      #11
                      Zamieszczone przez krisoctav
                      kornat popieram różnica max na czujniku 5 stopni u mnie najpierw było poprawnie a później 15 aż doszło do 100 procent efekt odpalanie jak w czołgu nieprzepalone paliwo zła dawka paliwa no i spalanie wyższe ale to w benzynie było jak będzie wymieniał to polecam febi bo taki mam na razie i jest git a co do termostatu to porządny sklep poszukaj z częściami do vw skoda i niech ci doradzą a Aso niekoniecznie bo cenę ci wywalą z kosmosu wg etki koło 109 pln a tu masz przykład z sieci ori

                      różnica 100 procent przebitki zdecyduj sam
                      Jak okaże się to termostat to kupię ten http://allegro.pl/termostat-a3-a4-a6...867727920.html i tu mam za 50zł ori z przesyłką

                      [ Dodano: Nie 28 Gru, 14 19:47 ]
                      Przez 15minut chodzenia na wolnych obrotach i ogrzewaniu na maxa przy średnim nawiewie temperatura na wskazówka nawet nie drgnęła. Wąż górny który jest po prawej stronie ciepły, obudowa plastikowa silnika można powiedzieć, że zimna. Czyli na 99% termostat?
                      Temperatura otoczenia -4stopnie.
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      • wujamateo
                        Drive
                        • 2014
                        • 69

                        #12
                        sprawdż króciec, który jest przy termostacie, u mnie bylo tak,ze byl ulamany i zle chodzil termostat tam jest w poprzek taki element plastikowy, u mnie był obłamany i jak raz się otworzył termostat,to zablokował się i nie mógł się zamknąć i chodził ciągle na dużym obiegu

                        Komentarz

                        • majuDJ
                          Rider
                          • 2012
                          • 464

                          #13
                          Wczoraj przejechałem trasę Zakopane - Kraków -Rzeszów - Jarosław i ani razu temperatura nie spadła poniżej pionu. Nawet w korkach na Zakopiance, czy też po przejeździe autostradą A4. Temperaturę też w miarę złapał szybko. Możliwe żeby po 700km termostat się odwiesił lub coś samo się naprawiło? Zapowietrzony układ? Dziś przejechałem trasę 90km, silnik osiągnął temperaturę 90 stopni po około 9km spokojnej jazdy przy temperaturze 2 stopni C, ani razu temperatura podczas tej trasy nie spadła
                          http://www.euromove.pl

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #14
                            majuDJ, nie sugeruj się "pionem" wskazówki.. sprawdź vagiem.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • majuDJ
                              Rider
                              • 2012
                              • 464

                              #15
                              Zamieszczone przez alxxx
                              majuDJ, nie sugeruj się "pionem" wskazówki.. sprawdź vagiem.
                              Sprawdzę niebawem bo jadę na chipa do Otwocka
                              http://www.euromove.pl

                              Komentarz

                              • alxxx
                                RS
                                • 2010
                                • 1823
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez majuDJ
                                Sprawdzę niebawem bo jadę na chipa do Otwocka
                                Jak będziesz miał układ chłodniczy w d.. (czujnik temp/termostat) to się nie spodziewaj wielkich przyrostów.
                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                Komentarz

                                • majuDJ
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 464

                                  #17
                                  Problem niestety wrócił. silnik nie nagrzewa się. Wczoraj po wyjechaniu z garażu podziemnego gdzie temperature to około 10 stopni C, silnik nie osiagnął temp 90 według wskażników po przejechaniu dystansu 9km. Dopiero po zjechaniu z trasy S8 doszedł może do 80- 85 stopni. Termostat wymieniony na nowy wahlera w listopadzie 2014 wraz z nowym płynem G13, Natomiast wczoraj popołudniu przy teperaturze 20 stopni C w warszawskich korkach osiagnął bez problem 90 stopni, że nawet kilka razy musiałzałączyć sie głowny wentylator Ipo zgaszeniu silnika wentylator również chodził z 1 minute.

                                  Pytanie co może być nie tak?
                                  - Termostat
                                  - Czujnik G2 , g62
                                  i cos jeszcze ?

                                  Jak zweryfikować czujjnik I thermostat VAGIEM?
                                  http://www.euromove.pl

                                  Komentarz

                                  • kornat
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 578

                                    #18
                                    majuDJ, czujnik temp. sprawdź na zimnym silniku przed odpaleniem
                                    Engine [01] > Means blocks [08] grupa 007 (ostatnie okienko)
                                    oraz
                                    Instruments [17] > Means block [08] grupa 003 (pierwsze okienko,
                                    To samo sprawdź na rozgrzanym silniku.

                                    Komentarz

                                    • majuDJ
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 464

                                      #19
                                      Jak będę miał wyniki po sprawdzeniu to co dalej? Można bardziej rozbudowaną poradę?
                                      http://www.euromove.pl

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        #20
                                        Pokaz je tu na forum....
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        • majuDJ
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 464

                                          #21
                                          Ok zrobie ten test jutro rano na zimno i po przejechaniu 30km do pracy. Wyniki podeśle jutro.

                                          [ Dodano: Pią 27 Mar, 15 01:42 ]
                                          Już nie rozumiem mojego samochodu. Dziś jadąc po pracy co prawda wskazówka zaczęła się ruszać po 5km i po 8km osiągnął 90 stopni na cyfroblacie, ale od 7km poruszałem się w korku przy wjeździe do Warszawy od strony Raszyna. Później nie spadła ani troszkę, wiadomo korki i światła. Ale zostawiłem auto na 1,5h w garażu podziemnym i pojechałem 3km w jedną stronę i po 3km już miałem pion i temperatura nie spadała. Zobaczę jak to będzie jutro rano, czy jakimś cudem wszystko się naprawiło.
                                          http://www.euromove.pl

                                          Komentarz

                                          Pracuję...